The Departed

Colin Sullivan är en gangster, som infiltrerar Bostons poliskår och Billy Costigan en polis, som gör samma sak - fast i den undre världen. När deras respektive täckmantlar riskerar att avslöjas, visar det sig dessutom att de är varandra på spåren.

I rollerna bl.a: Martin Sheen, Jack Nicholson, Leonardo DiCaprio, Matt Damon m.fl.

Regi: Martin Scorsese
källa:
www.sf.se

Egna kommentarer:
Jag har inte sett så mycket thriller så jag är ganska ny på detta området. Jag har fattat grejen med planteringar och ljudmattor som är a och o i thriller. Fyndiga planteringar fanns det gott om i Departed som man fick förklaringen till i slutet. Råttan på balkongräcket i slutet gav mig gåshud, det var så snyggt! 
Handlingen var lite tunn, rörigt i början och stundtals lite segt.
Enbart fotot gör filmen sevärd. Får inte Departed Oscar sör bästa foto ska jag sluta titta på galan. Riktigt snyggt, jag njöt verkligen.
En annan sak att njuta av var skådespeleriet. Jack Nicholson är helt otrolig, ingen kommer någonsin komma upp i hans standard. Han kan konsten att se psyco och komisk ut samtidigt. Man vet inte om man ska bli rädd eller gapskratta.
Jack Nocholson och fotografen räddar den här filmen och den är absolut sevärd.

Betyg: 3 av 5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback