Underbara Älskade


Underbara Älskade är en film om en ovanligt varm sommar, den första kärleken, en bilolycka, en lanthandel, en pappa och hans son, en gisten eka och om människans enorma kraft att resa sig upp och gå vidare.
Underbara Älskade är en hyllning till livet.

I rollerna bl.a: Anastasios Soulis, Moa Gammel, Michael Nyqvist m.fl.

Regi: Johan Brisinger
Källa www.sf.se


Egna kommentarer: Jag älskar den här filmen! Det bästa jag sett sedan Så som i himmelen. Skådespeleriet är fantastiskt, jag håller verkligen tummarna för att Anastasios ska vinna en guldbagge för bästa manliga huvudroll. Han fullkomligt briljerar och det vill inte säga lite i en ensemble som denna. Michael Nyqvist är enastående som vanligt, jag kan inte se mig mätt på denna underbara människa. Hans utstrålning är så stark att det känns som om han stod framför mig i biosalongen. 
Filmen berör och känns. Jag uppskattade livet ännu mer när jag lämnade salongen än när jag kom dit. 
Underbara Älskade är verkligen en hyllning till livet. Det är bara här och nu som vi kan göra något åt och vi måste ta vara på varandra medans vi kan. En dag kan det vara för sent...

Betyg: 5 av 5     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback